Når man vælger at bruge tid på noget, er det fordi man synes det ser spændende ud. Man vil altid vælge at læse et blogindlæg, der har et fængende billede over et blogindlæg uden et billede. Blogindlægs, der har et billede, får 94% flere visninger end blogindlægs uden - det er til at føle på!
Der er lavet mange undersøgelser omkring type af billeder. Hvilke danner blikfang? Hvad reagerer vi positivt på? Man er kommet frem til, at billeder, der viser andre mennesker, er de bedste. En undersøgelse viser faktisk, at læsere af et blogindlæg brugte 10% mere tid på at kigge på billederne end på at læse teksten. Omvendt fandt man ud af, at dekorative billeder blev ignoreret og ingen effekt havde på engagement.
Stockphotos er geniale, fordi du sparer tid på selv at tage billedet og redigere. Samtidig skal man ofte bruge mere end 1, hvorfor det vil være en nærmest uoverskuelig opgave at skrive et blogindlæg, hvis man selv stod for anskaffelse af billedemateriale. Der findes et hav af stockphoto-sites rundt omkring, hvilket kan være en udfordring at finde rundt i. Derfor har vi samlet dem i ét miljø, så når du venter på at teksten bliver skrevet, kan finde et passende billede.