SEO-tekster - tekster der taler til Google | Alfabeto
Sådan hjælper Alfabeto med tekstarbejde
  • Nemt overblik over alle skribenter
  • Manuel screening af skribenter
  • Sortering med rating
  • Skribenter med relevant uddannelse
  • Automatisk håndtering af administrativt arbejde
  • Nem og simpel betaling én gang ugentligt
Mere om SEO tekster

Hvad er en SEO tekst?

En SEO tekst er en tekst målrettet Google, hvor formålet er at den skal hjælpe med at rangere højt på bestemte keywords. SEO tekster er essentielle for enhver virksomhed, da organisk trafik er noget af det bedste, man kan få grundet der ingen direkte omkostninger er forbundet.
Læs mere

Sådan skriver du SEO tekster

Det er som sådan ikke svært at skrive en SEO tekst, da fremgangsmåden her er den samme som ved almindelige tekster. Udfordringen ligger i det forudgående arbejde med at finde frem til hvilke keywords artiklen skal fremhæve. I og med at Google konstant ændrer i algoritmen, skal man holde et vågent øje med, hvad seneste trends er ift. keywords i tekster - man kan nemt blive straffet.
Læs mere

Brug Alfabeto til tekstarbejde

Da det tager lang tid at skrive SEO tekster, kan det være en god idé at outsource dette arbejde til 3. part, således man får tid til øvrige - og mere værdiskabende - opgaver. Fordelen ved at benytte en tekstforfatter til SEO tekster, er at vedkommende har styr, hvad man skal og ikke skal gøre ift. Google. På den måde sikrer du dig det bedst mulige resultat, og i mange tilfælde vil du opleve hurtigere resultater.
Læs mere

Hvad koster en tekst?

Når det kommer til SEO tekster, der som udgangspunkt er in for the long run grundet SEO er et løbende arbejdsområde, handler det om at tænke sig om en ekstra gang, inden man vælger den første og beste tekstforfatter, der byder sig. Det er nemlig superærgerligt at spare 200 kr., hvis de 200 kr. gjorde, at du havde fået en tekst, der gav markant mere værdi i SERP. De bedste SEO-resultater opnåes, når du tænker SEO som en investering.
Læs mere

Kom i gang med Alfabeto
Det er supernemt at få gode tekster. Se bare her:

Det er nemt og intuitivt at oprette en opgave med vores step-by-step oprettelsesflow.

Få et overblik over alle tekstforfattere tilknyttet Alfabeto, besøg deres profiler, invitér dem til opgaver eller send dem en besked.

Har du brug for flere tekster over en periode? Så benyt dig af muligheden for timebetaling, hvor du løbende kan give tekstforfatteren opgaver og følge med i tidsforbruget.

Har du brug for at stille et spørgsmål til tekstforfatteren? Så skriv en besked vis Besked-systemet. Et godt samarbejde starter med god forventningsafstemning.

Oprettelse af opgave
Find tekstforfattere
Opgaver med timepris
Kommunikér med skribenterne

Kom godt i gang med SEO

Du har sikkert hørt om, at SEO skaber mere synlighed, og at det er uundværligt for at kunne blive fundet på Google. Derfor har du måske også overvejet at SEO-optimere jeres virksomheds hjemmeside, med formålet at få flere besøgende. I den følgende lille guide tager vi dig hele vejen rundt om SEO, og hjælper dig med at have styr på SEO tekster fra starten.

 

 

Hvad er en SEO tekst?

SEO står for Search Engine Optimization. I en SEO tekst er indholdet derfor optimeret til at blive fundet på Google og få en højere rangering. Der er diverse faktorer der spiller ind for at skrive god SEO, men først og fremmest skal indholdet være relevant. Du skal derfor finde ud af hvad dine potentielle kunder typisk ville søge på, og inkludere det i teksten. På den måde får du opmærksomheden fra netop de besøgende, der kunne være interesseret i dit produkt eller service.
Når man taler om SEO, handler det hele om relevans og kvalitet. Google sorterer i de mest relevante hjemmesider til brugerens søgning, for at komme med de mest brugbare forslag.
Derfor er det vigtigt at lave en søgemaskineanalyse, og finde ud af hvilke søgeord der er mest populære i din branche, før du begynder at skrive teksten.

 

 

Sådan skriver du SEO tekster

Når du har fundet ud af hvilke søgeord der er relevante for din branche, skal der skrives om dette emne. Det er vigtigt at nævne emnet i overskrifter samt i den første sætning af brødteksten. På den måde findes teksten relevant for søgeordet, og går samtidig lige til sagen for din læser. Det er vigtigt at du ikke bare skriver en robotlignende tekst med en masse søgeord. Du skriver trods alt ikke kun til Google, men også til dine potentielle kunder. Sørg for at skrive kvalitetstekster med noget interessant indhold, som ikke bare er ren reklamesnak om dit produkt. Når du skriver SEO tekster, er det vigtigt at tænke på længden på teksten. Hvis teksten er for kort, kan den risikere at blive dømt som irrelevant. der er bla. regler for hvor lang en kategoritekst eller produkttekst minimum skal være, for at SEO-optimere sin webshop. Derudover er det vigtigt at skrive overskuelige tekster, som er lette at skimme igennem.

 

 

Typiske regler for SEO

Når du skriver SEO tekster, er der diverse krav, der skal opfyldes. Først og fremmest skal alle overskrifter opstilles som H1, H2 og H3 overskrifter. Derudover må afsnittene i brødteksten ikke være for lang, og det er en god regel at lave en ny overskrift eller afsnit efter omtrent 150 ord. Med korte, let afsnit, tænker man også på mobilvenlighed, som er særligt vigtigt i dag. Endelig skal der indsættes SEO-titel, metabeskrivelse og hoved nøgleord til teksten. Der er regler for hvor lang SEO-titlen og metabeskrivelsen må være, så husk at hold dig kortfattet, mens du fanger læserens opmærksomhed. Det er nemlig disse to der bliver vist, når der linkes til din hjemmeside på Google.

Er du klar til at komme i gang?
Skab glimrende resultater
med glimrende indhold.
Opret bruger