Vores Blog

På bloggen vil vi skrive om stort og småt og alt midt imellem. Bloggen er det sted, hvor vi deler idéer, tanker og mål. Det er her, vi oplyser og belyser. Vi vil som udgangspunkt indrage vores besøgende i så meget som muligt, da vi tror på at vejen frem for en bedre tekstbranche findes i kommunikationen mellem leverandør og kunde. Hvis du mener, at du har noget på hjerte, som vil gavne andre, og som har rod i tekster, så er du mere end velkommen til at kontakte os med henblik på at skrive blogindlæg - jo flere vinkler og historier, jo bedre.

Danske webshops taber millioner på dårlige produkttekster

DIBS, som er en betalingsløsning fra NETS, har for nyligt udsendt årsrapport, der viser nogle rigtig interessante tal, især for webshopejere. Tallene indikerer dog en kedelig tendens, nemlig at 4/10 potentielle købere springer fra, bl. a. grundet manglende tillid til webshoppen. Tilliden halter især ved information om produktet, og det er netop grunden til, at jeg skriver dette blogindlæg. Tallene for 2016 ser således ud:*Som webshopejer bør du reagere.... NU!4/10 personer der springer fra købet, fordi de bl. a. mener, at produktteksten halter o...

Alfabeto version 2.0

 I løbet af sommeren har vi ikke meldt meget ud, men det er ikke pga. ferie, tværtimod. Bag kulisserne har vi været i fuld sving med en masse interessante ting. I dette blogindlæg sætter jeg fokus på nogle af de vigtigste. Ny investeringSommeren bød på en ny investering - og samtidig et nyt medlem til Alfabeto-familien. Daniel Lerup trådte ind i kredsen som aktiv investor, hvor han bl. a. - qua sin baggrund som Vice President i DONG Energy - skal hjælpe Alfabeto med at holde den rette kurs, bruge ressourcer fornuftigt, indtænke mere struktur o...

Som kunde har du stor andel i det gode resultat

Hos Alfabeto sørger vi hele tiden for at optimere og forbedre rammerne for vores kunder og tekstforfattere. Disse rammer skal bl. a. sørge for at slutproduktet, som kunden får, er det bedst mulige - og stemmer overens med de forventinger kunden har haft til arbejdet. Men uanset hvor gode rammer og tekstforfattere, vi har, er man som kunde medansvarlig for at modtage et godt slutprodukt. Det gælder ikke blot ved tekster, men hver gang man skal have lavet noget af andre. I dette blogindlæg vil jeg give et par tips til, hvordan du sikrer dig det gode s...

Besøgendes adfærd påvirker SEO

SEO påvirkes af dine besøgendes adfærdHvis du vil forblive på toppen af side 1, eller komme derop for den sags skyld, skal du til at vende øjnene mod dine besøgendes adfærd på din hjemmeside. Det er ikke længere nok med keyword stuffing og 400 ord, det er i højere grad blevet en nødvendighed at forstå dine kunder.Når du skal optimere din SEO er der altså god grund til at kigge nærmere på fx Google Analytics og gennemgå din data, samt optimere på baggrund af dette. Et fremragende stykke software til at gøre dette med er Google Optimize. Google Op...

Dashboard til kunder er online

Vi har nu nået en stor milepæl, for i dag kan vi byde velkommen til Dashboard til kunder. I tirsdags lagde vi tekstforfatternes Dashboard online, og i dag er vi altså nået til kundernes. Hvorfor et Dashboard?Vi har valgt at prioritere et Dashboard, fordi vi ønsker at give kunder et overblik, således de i højere grad kan fokusere på opgaverne, mens al anden information bliver serveret på en lækker og overskuelig måde. Dashboardet giver også muligheder ift. videreudvikling af Platformen, for når et Dashboard kodes kræves det, at man sammensætter en ...

Byd Dashboard til tekstforfattere velkommen

Vi har endelig fået mulighed for at lægge version 1 af vores Dashboard til tekstforfattere online. I dette indlæg, vil jeg gennemgå de forskellige elementer af Dashboardet - og ja, det er også et på vej til kunder :-)Hvorfor et Dashboard? Vi har valgt at prioritere et Dashboard, fordi vi ønsker at give tekstforfatter et overblik, således de i højere grad kan fokusere på opgaverne, mens al anden information bliver serveret på en lækker og overskuelig måde. Dashboardet giver også muligheder ift. videreudvikling af Platformen, for når et Dashboard ko...

Sådan får du den bedste programmør via Upwork

Vælger man at søge freelancers via udlandet, er Upwork et oplagt sted at lede. Der er mange dygtige kandidater, men det er vigtigt, at man har gjort sig nogle overvejelser på forhånd. Hvad er Upwork - og hvorfor fungerer det? Upwork er en Platform, hvor virksomhedsejere inden for alle brancher mødes med freelancers. Virksomhedsejeren benytter Upwork, fordi 1. det er muligt at finde god og billig arbejdskraft 2. Upwork ordner al administrativt. Upwork fungerer, fordi Upwork præsenterer virksomhedsejeren med det, som vedkommende ønsker; billige...

Den gode produkttekst - hvordan?

Hvordan skriver man en god produkttekst? Produktteksten som både fanger læseren og giver vedkommende lyst til at købe produktet, men som også spiller en rolle ift. Google. Lad os først og fremmest kigge på, hvad en produkttekst egentlig er. Produkttekst 101 Produktteksten er selvfølgelig beskrivelsen, der har til opgave at gøre dit produkt interessant. Selve produktet spiller ikke den store rolle her, da teksten uanset produkt, har samme formål., Formålet kan opnåes på forskellig vis, hvilket vi vil kigge på senere i blogindlægget, men dit ...

Få højere CTR ved disse 5 tips til title tags

Title-tags spiller en stor rolle, når det kommer til CTR (Click through rate), men hvorfor? Jo, ser du, som mennesker fristes vi nemt. Derfor spiller title-tags en stor rolle, når du konkurrerer med øvrige hjemmesider om de besøgende. I dette blogindlæg giver vi 7 tips til, hvordan du øger din CTR via bedre Title-tags. Tal (de er nemme og fylder godt)Et tal er altid sigende - oftest er det dét, vi leder efter, når vi læser noget "Hvor mange xx er sluppet fri?"  eller "xx borgere får rekordhøjt beløb tilbage i SKAT". Tallet har det med at få titl...

Få hurtigere svar på dine mails med disse 5 tips

Mange tror fejlagtigt, at de bruger størstedelen af deres tid på møder, telefonopkald, opgaver, m.v. Men en nylig undersøgelse foretaget af Adobe viser, at vi bruger langt det meste af vores tid på at skrive e-mails. Faktisk bruger vi 4.1 time pr. dag på at skrive og svare e-mails. Derfor er det vigtigt, at tiden, man bruger på e-mails bliver brugt korrekt, for hver gang du tjekker din indbakke tager det dig 25 min. at få flyttet fokus over på din igangværende opgave. I dette indlæg vil vi give 5 tips til hvordan du sikrer dig at skrive de bedst mu...

Hurtigere at oprette en bruger

Det er ikke alle, der er klar til at oprette en opgave, når de tilgår vores hjemmeside. Derfor har vi gjort det muligt at tilmelde sig vores Platform på en ny måde. Men først lidt om ansigtsløftet. Log ind, tilmelding, nulstilling af kode Vores hjemmeside og Platform er begge udviklet i Laravel for på den måde, kan vi smelte de to "dele" sammen. Det vil sige, at vi eksempelvis skriver og udgiver blogindlægs via Admin-panelet på Platformen. Derfor var det også naturligt at log ind-, hurtig tilmelding- og nulstilling af adgangskode-vinduet fik sam...

Kommende funktioner, 1. del

Vi vil løbende skrive en række blogindlægs, som skal belyse hvad vi går og arbejder på. Den seneste tid har vi brugt energi på en række bagvedliggende optimeringsprocesser, således Platormen bedre og mere effektivt håndterer presset fra brugere. I den kommende tid vil vi begynde at sætte mere fokus på synlige funktioner, som i højere grad kommer brugere af Platformen til gode. 1. Anbefaling af tekstforfatter Vi er gået i gang med at udvikle en algoritme, som skal hjælpe os med forskellige ting. Èn af de ting, den skal hjælpe os m...

2 gode råd, når du skal arbejde med en udvikler

Hos Alfabeto er vi netop kommet igennem en længere udviklingsproces - over et par blogindlæg, vil jeg dele ud af de erfaringer, vi gjorde os i løbet af den proces. I følgende blogindlæg, vil jeg belyse to supergode råd, som giver kunden tryghed under udviklingsprocessen, men som også giver udvikleren arbejdsro. 1. TrelloVi har valgt at benytte os af Trello. Det har vi af den simple årsag, at det er simpelt. Der er ingen, der behøver at lære at bruge Trello, hvilket gør det til en no-brainer. Det kan ikke noget fancy, hvilket gør det til et godt værk...

Vi søger tekstforfattere - igen

Vi søger endnu engang tekstforfattere til vores Platform. Der er tryk på, hvorfor vi har brug for en håndfuld nye tekstforfattere. Hvad vi forventer af dig:Erfaring med at skrive teksterEget CVR-nummer Overholder deadlines Masser af tid og lyst til at engagere dig i vores PlatformGod til at håndtere kunder Hvad du kan forvente:En Platform, der håndterer alt administrativt arbejde for dig.Månedlig udbetaling Udvikling og en masse ny viden Kort om PlatformenPlatformen fungerer som et mødested mellem kunder og tekstforfattere. Der...

Endnu nemmere at få nye tilbud

Vi har været i maskinrummet, drejet på nogle knapper og resultatet er 2 nye funktioner. Tekstforfattere modtager mails ved nye opgaverSom kunde vil man gerne hurtigst muligt modtage tilbud på ens opgave. Og som tekstforfatter, vil man gerne have besked om nye opgaver pr. mail. Derfor var det naturligt for os at udvikle denne nye funktion, der gør at tekstforfattere modtager en mail hver gang en ny opgave bliver oprettet. Det er selvfølgelig muligt selv at bestemme, om man ønsker at gøre brug af funktionen. Som tekstforfatter finder du muligheden u...

Bruger nummer 82 på 15 dage

I dag kunne vi fejre bruger nummer 82 på vores Platform. Dette på blot 15 dage. Det vidner om at vores Platform løser et stort problem på tekstmarkedet. Et problem, der bunder i at virksomhedsejere bruger for meget tid på enten selv at skrive tekster eller på at finde den rette tekstforfatter. Vores Platform lader den rette tekstforfatter komme til virksomhedsejeren. Platformen gør det simpeltVi kan godt lide, når tingene er simple. Derfor er vores Platform simpel. Som kunde på Platformen, skal man blot oprette sine opgaver og acceptere et bud. Man kan ...

Platform version 1.5

Vi har nu lagt version 1.5 af Platformen online. En del ting er blevet ændret til glæde for vores brugere. I dette indlæg vil jeg sætte fokus på de ting, som er synlige. Forbedringer for kunder1. Det er nu muligt at sende flere beskeder efter hinanden. Før var det kun muligt at sende én besked og så vente på respons. 2. Man kan nu tilgå tekstforfatteres profiler via Beskeder. 3. Det er ikke længere muligt for tekstforfattere at fjerne tilbud, når de er accepteret. 4. Når en opgave er afleveret kan man kontakte tekstforfatteren via ...

Alfabeto Platform - hvorfor?

For knap 2 måneder satte Alfabeto sig for at udvikle en Platform, hvor kunder møder tekstforfattere. Men hvorfor gjorde vi det? Tekstbranchen er en jungleVi har faktisk aldrig tænkt Alfabeto som værende et bureau, men qua at vi i vores kommunikation talte til virksomhedsejere, der så samme problem som os, nemlig at tekstbranchen er en jungle, hvor det at få kvalitet for pengene mere er held end forstand, fik vi rigtig travlt - og blev egentlig et bureau. Men ved at operere sådan kom vi også til at ligne andre spillere på markedet, og hvad gjorde vi i...