Det kan være svært at blive ved med at finde emner, som man tror ens læsere vil bryde sig om at læse. Derfor har vi lavet denne liste med ideer til blogindlæg, som du kan bruge – den kan give inspiration, om så du er den lille iværksætter, eller står i spidsen for en veletableret virksomhed.
God fornøjelse.
- Nuværende trends
- Rapporter nyheder indenfor din branche
- Udpeg og kommentér på pain points
- Skriv en “Sådan gør du”-tekst
- Mød de ansatte
- En case omkring hvordan kunder bruger dit produkt
- Nyhed omkring dit produkt
- Gæsteblogindlæg fra eksperter i branchen
- Opdatering til dine læsere
- Liste af ting man skal undgå
- Liste over eksperter indenfor din branche
- Offentliggør resultater fra en undersøgelse
- Skriv om fordele og ulemper ved at bruge dit produkt
- Skriv en kort serie, hvor der gåes i dybden med et emne
- Svar på et relaterbart problem
- Skriv omkring myter indenfor din branche
- Skriv om en succeshistorie
- Lav en FAQ
- Lav en liste med statistikker
- Giv brugeranmeldelse af ikke-konkurrende produkter
- Fortæl om én kunde og deres problem
- Sammenlign ting
- Lav et cheat-sheet
- Lav en “Top 5 ting jeg har lært, som…..”
- Tal om dine konkurrenter
Lidt ekstra info omkring blogindlæg
Hvis du sidder nu og tænker “det her emne skal jeg bare skrive om”, men ikke er sikker på hvordan et godt blogindlæg skrives – så læs indlægget “sådan skriver du et godt blogindlæg“. Her vil du blandt andet lære om hvor langt et blogindlæg skal være, at simpel data kan hjælpe, hvorfor overskrifter er vigtige og hvor ofte du skal skrive. Blogindlægget er på ~2.000 ord og tager 10 minutters tid at læse.
Føler du dig ikke selv i stand til at håndtere blogindlæg, enten pga. tid eller kompetencer, så vil jeg anbefale at arbejde sammen med en tekstforfatter. Du kan læse mere omkring hvad sådan en kan bidrage med her: “Hvad er en tekstforfatter?“.