Content marketing - Udgiv indhold dine besøgende vil have mere af | Alfabeto
4 trin til tekster, der skaffer købeklare leads
1.
Tænk købsrejsen ind i tekstarbejdet
At skrive tekst til en underside handler ikke blot om at få skrevet 500 ord. Det handler om at skrive tekst, der rammer kunden på det rigtige tidspunkt, således undersiden bliver relevant ift. hvor den besøgende befinder sig på kunderejsen.Er det eksempelvis meningen at undersiden skal ramme folk, der allerede har befundet sig på hjemmesiden, så skal undersiden ikke præsentere din virksomhed, snarere fortælle hvordan din virksomhed kan løse den besøgendes problemstilling.

Ved at have fokus på købsrejsen i tekstarbejdet, vil du opleve at få tekster, der konverterer langt bedre end hvis teksten blot havde til formål at ramme alle og tilfældigt ift. kunderejsen.
2.
Udarbejd persona
Forstå hvem du vil dele dine budskaber med. Hvem skal købe dit produkt? Med en persona, der gør dig klog på de udfordringer som dine potentielle leads sidder med, omdanner teksterne fra at være indhold til at være leadgenererende.

At skrive tekster på baggrund af en persona, gør dit arbejde nemmere og mere effektivt. Du vil begynde at forstå hvad der virker og hvornår det virker. Det vender tekstarbejdet fra at være en udgift til at være en investering.
3.
Promovér dine tekster
Sociale medier spiller en stor og vigtig rolle for tekstarbejde. Hvis du aktivt sørger for at levere godt indhold på sociale medier, vil du over tid opbygge en følgerskare, der får gavn af det, du deler. Det gør at virksomheden kommer til at fremstå som en ekspert inde for sit felt, hvilket skaber tillid hos potentielle købere. Ligeledes medvirker det også til at følgerne regelmæssigt bliver mindet om virksomheden, hvilket styrker kendskabsgraden og sandsynligheden for at blive valgt ved næste lejlighed.

At være aktiv på sociale medier er en billig og effektiv måde at markedsføre sig på, da alt tyder på at algoritmer elsker delinger, likes og kommentarer. Så jo mere aktiv og jo bedre indhold, du skaber til sociale medier, jo bedre markedsføring laver du for din virksomhed.
4.
Fokusér på løsningen fremfor produktet
Når folk klikker på dine ads, er det fordi de har fået en idé om at din virksomhed kan hjælpe med med noget. Når man vil have folks opmærksom på sociale medier, som i dag er oversvømmet af budskaber, er det vigtigt at man hurtigt og præcist kommunikerer løsningen, for ellers skal folk bruge for meget tid på overvejelsen, hvilket gør dem tilbøjelige til at gå videre.

Det kan lyde skørt, men det kan faktisk være en udfordring at vide hvilke løsninger, man tilbyder folk, når man sidder midt i det hele. Man har nemlig tilbøjelighed til at fokusere meget på produktet og dets funktioner, da det ofte er nemmere at beskrive for andre.
Nogle af vores tekstforfattere
Kom i gang med Alfabeto
Det er supernemt at få gode tekster. Se bare her:

Det er nemt og intuitivt at oprette en opgave med vores step-by-step oprettelsesflow.

Få et overblik over alle tekstforfattere tilknyttet Alfabeto, besøg deres profiler, invitér dem til opgaver eller send dem en besked.

Har du brug for flere tekster over en periode? Så benyt dig af muligheden for timebetaling, hvor du løbende kan give tekstforfatteren opgaver og følge med i tidsforbruget.

Har du brug for at stille et spørgsmål til tekstforfatteren? Så skriv en besked vis Besked-systemet. Et godt samarbejde starter med god forventningsafstemning.

Oprettelse af opgave
Find tekstforfattere
Opgaver med timepris
Kommunikér med skribenterne